Samen werken aan duurzame events
Koninklijke Jaarbeurs heeft de ambitie om de meest duurzame organisator en facilitator van beurzen en evenementen in Europa te worden. In onze operatie en het contentprogramma nemen we al veel initiatieven om de evenementen te verduurzamen, zoals afvalscheiding, een duurzaam horeca assortiment en duurzaamheid als thema op de beurs.
Door de pledge, oftewel een belofte, te ondertekenen beloven Jaarbeurs, exposanten en bezoekers hun verantwoordelijkheid te nemen op het gebied van duurzaamheid bij BouwBeurs 2025 en/of VSK 2026. Zowel in de operatie, organisatie als het bezoek.
Waarom VSK en BouwBeurs
De bouw- en installatiesector werkt aan een verduurzaming van de branche. De industrie heeft uitgesproken in 2030 CO2 neutraal te willen zijn. We willen als Jaarbeurs duurzaamheid aanjagen in de sector door de beurs zo duurzaam mogelijk te organiseren en daarbij exposanten en bezoekers stimuleren om op een duurzame manier aan het evenement deel te nemen/te bezoeken.
Als je de pledge ondertekent, beloof je:
Hans Smid, Vice-President Digital Energy bij Schneider Electric, over duurzaamheid: “Op elk punt in onze organisatie brengen wij duurzaamheid naar voren.” Schneider Electric focust zich al 25 jaar op verduurzaming. Het bedrijf werd in 2022 uitgeroepen tot meest duurzame organisatie in de wereld en daar zijn ze supertrots op. Met gebruik van de SDG’s van de Verenigde Naties werkt het bedrijf naar haar duurzaamheidsdoelen toe.
Hans Smid: “Duurzaamheid zit ons in het bloed.” Zo was de stand van Scheider Electric tijdens VSK 2024 volledig circulair gebouwd. Het ondertekenen van de Sustainability Pledge was voor Schneider Electric een no-brainer.
Beatrijs van de Ven, Marketing & Communication Director bij Remeha Nederland: “Bij Remeha is duurzaamheid van groot belang. In alles wat we doen.” En dat bleek wel tijdens VSK 2024 waar Remeha een volledig circulaire stand had. Geen vloerbedekking, verpakkingsmateriaal van ketels als fundament voor de bar en gerecyclede expansievaten als lampenkappen.
Remeha steunt de Jaarbeurs doelstelling om in 2030 de meest duurzame en klimaatneutrale evenementenlocatie van Europa te zijn en tekende daarom de Sustainability Pledge.
Erik van Dongen, Manager Marketing & Product Management bij Zehnder Group Nederland, ontwikkelt een variëteit aan duurzame oplossingen: “Wij willen als fabrikant laten zien wat ons product bijdraagt aan de milieuprestatie.” Zehnder ontwikkelt gezonde, comfortabele & duurzame producten. Het bedrijf zet de eerste stap om samen met partners duurzamer te werken, want verduurzamen doe je samen.
Zehnder onderschrijft de ambitie van Jaarbeurs om in 2030 de meest duurzame en klimaatneutrale evenementenlocatie van Europa te zijn en heeft daarom de Sustainability Pledge ondertekend.